Η easyJet «σημειώνει πρόοδο» στα σχέδιά της για ηλεκτρικά αεροπλάνα

Η easyJet «σημειώνει πρόοδο» στα σχέδιά της για ηλεκτρικά αεροπλάνα

Το σχέδιο της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας easyJet για ηλεκτρικά επιβατηγά αεροσκάφη σε κάποιες από τις διαδρομές της ως το 2027 σημειώνει πρόοδο, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η εταιρεία, με έναν εταίρο να προχωρά στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξης κινητήρα.

Πέρυσι, η No2 αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους μετά τη Ryanair ανέφερε πως επιδιώκει τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον, χαμηλού θορύβου ηλεκτρικών αεροσκαφών ως το 2027, μέσω συνεργασίας με την αμερικανική startup Wright Electric.

Η Wright τώρα δουλεύει πάνω σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα για ένα αεροσκάφος εννιά θέσεων, που θα πετάξει του χρόνου, μετά την επιτυχία ενός διθέσιου, δίνοντας στην εταιρεία πίστη στο μέλλον των ηλεκτρικών πτήσεων.

«Οι ηλεκτρικές πτήσεις γίνονται πραγματικότητα και μπορούμε τώρα να προβλέψουμε ένα μέλλον που δεν θα εξαρτάται πλήρως από τα καύσιμα για τζετ» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιόχαν Λούντγκρεν.

Η easyJet θέλει ηλεκτρικά αεροσκάφη να κάνουν πτήσεις περίπου 500 χιλιομέτρων εντός της δεκαετίας, κάτι που σημαίνει πως θα μπορούσε να χρησιμοποιεί το αεροπλάνο στις πτήσεις Λονδίνο-Άμστερνταμ, τη δεύτερη πιο «φορτωμένη» αεροπορική διαδρομή της Ευρώπης.

Η αεροπορική εταιρεία ήδη επιδιώκει μείωση 10% των εκπομπών άνθρακα ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο ως το 2022, χρησιμοποιώντας αποδοτικότερα αεροπλάνα, όπως το νέο Airbus A320neo.

Ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος που θα είχε χαμηλότερους ρύπους, θα έκανε λιγότερο θόρυβο και θα είχε λιγότερα έξοδα ταξιδιού, θα ήταν πολύ ελκυστικό σε όλες τις αερογραμμές, δεδομένου πως το καύσιμο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα, και η τιμή του αυξήθηκε απότομα φέτος.

Πολλές μεγάλες εταιρείες εργάζονται πάνω στην ανάπτυξη ενός τέτοιου αεροπλάνου.

Η Zunum, με τη στήριξη της Boeing, θα χρησιμοποιεί μια τουρμπίνα της γαλλικής Safran SA για έναν ηλεκτρικό κινητήρα για υβριδικό αεροσκάφος, ενώ η Siemens εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων για αεροσκάφη, σε συνεργασία με την Airbus.

Η Wright επίσης υπέβαλε αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας για κινητήρα προς χρήση σε μεγαλύτερα αεροσκάφη, και αρχίζει η δουλειά πάνω σε ένα αεροσκάφος «μεγέθους easyJet», σύμφωνα με την εταιρεία.

Πηγή: www.huffingtonpost.gr