Πόσο απασχολεί τους Έλληνες η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων τους; - FOCUS-ON GROUP

29 Ιανουαρίου 2020

Αρκετά ψηλά στην ατζέντα των Ελλήνων χρηστών βρίσκεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων τους, ενώ η πλειοψηφία θεωρεί ότι απαιτούνται αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο για την καλύτερη ασφάλεια.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το Viber με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων που γιορτάζεται σήμερα (28 Ιανουαρίου). Στο πλαίσιο της έρευνας, το Viber ρώτησε περισσότερους από 4 εκατομμύρια ανθρώπους σε 9 χώρες (Ελλάδα, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Σερβία, Σλοβενία και Πολωνία) πώς αισθάνονται σχετικά με την ψηφιακή τους προστασία.

Οι δημοσκοπήσεις αναδείχθηκαν ανάμεσα στις πιο ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις που έχουν ανεβεί ποτέ στις κοινότητες του Viber, αφού χιλιάδες άνθρωποι ενεργοποιήθηκαν άμεσα για να πουν την άποψή τους. Τέσσερις βασικές ερωτήσεις τράβηξαν την προσοχή 170.000 ανθρώπων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Όσον αφορά στο πόσο ενδιαφέρονται για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων στον ψηφιακό κόσμο, το 87% των Ελλήνων απάντησε ότι το θεωρεί ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα. Παρόμοια ήταν τα ευρήματα και στην υπόλοιπη περιοχή, καθώς 34.000 χρήστες (το 82% όσων συμμετείχαν στην έρευνα) συμφώνησαν ότι νοιάζονται σε υψηλό βαθμό για το ιδιωτικό απόρρητο στο Internet. Οι πιο «ευαίσθητες» χώρες στον τομέα αυτό είναι η Πολωνία, η Σλοβενία, η Ελλάδα, η Κροατία, η Σερβία και η Βουλγαρία, ενώ για την Τσεχία και τη Σλοβακία προκύπτει ότι ναι μεν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον, χωρίς όμως να αποτελεί σημαντική προτεραιότητα.

Η δεύτερη ερώτηση είχε σκοπό να ανακαλύψει πόσο ασφαλείς αισθάνονται οι χρήστες με το υπάρχον επίπεδο ασφάλειας. Περίπου το ίδιο ποσοστό (47%) απάντησε ότι θεωρεί πως χρειάζονται νέες ρυθμίσεις, με όσους (41%) νιώθουν ασφάλεια με το υπάρχον πλαίσιο, ενώ το 12% όσων απάντησαν θεωρεί ότι το Internet θα αυτορυθμιστεί σύντομα. Στην Ελλάδα, ωστόσο, το 76% θεωρεί ότι χρειάζονται άμεσα αλλαγές, με μόνο 10% να δηλώνει ότι νιώθει ασφάλεια.

Το να μην χακάρονται και να μην υποκλέπτονται δεδομένα και συνομιλίες από τις διάφορες εφαρμογές φαίνεται ότι είναι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τους Έλληνες χρήστες, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους στο τρίτο ερώτημα της δημοσκόπησης. Το ίδιο απάντησαν και οι Βούλγαροι και Σλοβάκοι χρήστες, ενώ στην Ουγγαρία και την Κροατία θεωρούν ότι το πιο σημαντικό για μια εφαρμογή είναι να προσφέρει end-to-end κρυπτογράφηση. Για την Τσεχία, την Πολωνία και τη Σλοβενία, προέχει να μην αποθηκεύουν οι διάφορες εφαρμογές περισσότερα δεδομένα από όσα τους είναι χρήσιμα.

Η τελευταία ερώτηση αφορά στο πόσο ασφαλείς νιώθουν οι χρήστες του Viber με την συγκεκριμένη εφαρμογή, και εδώ ένα ποσοστό 90% απάντησε ότι αισθάνεται αρκετά ή απόλυτα ασφαλές.

Ιδιωτικότητα

Γενικότερα, πάντως, το θέμα της ιδιωτικότητας απασχολεί το ευρύ κοινό. Πρόσφατη έκθεση της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από τους μισούς χρήστες του Διαδικτύου (56%) αισθάνονται ότι η πλήρης ιδιωτικότητα στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο είναι αδύνατη.

Η έρευνα της Kaspersky δείχνει ότι ένας στους τρεις (32,3%) δεν ξέρει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτικότητά του online, ενώ μερικοί θεωρούν ότι δεν έχουν αρκετή δύναμη για να αντισταθούν στις παραβιάσεις ιδιωτικότητας. Ανησυχητικά, περισσότεροι από ένας στους δέκα (13%) έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για το πώς μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την ιδιωτικότητά τους.

Ενώ μπορεί να μοιάζει με εμπόλεμη ζώνη, ο online κόσμος μπορεί να είναι ασφαλής με τη σωστή πρόληψη. Ερευνώντας το πόσο πολύ οι άνθρωποι πραγματικά δίνουν αξία και προστατεύουν τις  πληροφορίες τους, πολλοί καταναλωτές -ίσως άθελά τους- βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο από τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Αυτό θα μπορούσε να υπονομεύσει όλα τα άλλα μέτρα που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για να διατηρηθεί η ασφάλεια.

Ενώ η αντίληψη της ιδιωτικής ζωής δεν είναι ίδια για όλους, υπάρχουν χειροπιαστές συνέπειες που συνδέονται με τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται εσφαλμένα ή πέφτουν σε λάθος χέρια. Παρά το γεγονός αυτό, ένας στους πέντε (18%) θα θυσιάσει ευχαρίστως την ιδιωτικότητά του και θα κοινοποιήσει τα δεδομένα του αν πάρει σε αντάλλαγμα κάτι δωρεάν.

Άλλη έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) δήλωσαν ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε σχεδόν έναν στους τρεις (31%) για ηλικίες 16-24 ετών. Για το 24% των ανθρώπων αυτών, τα απόρρητα ή μυστικά δεδομένα τους εκλάπησαν και χρησιμοποιήθηκαν για δόλιους σκοπούς. Σχεδόν οι μισοί (46%) δήλωσε ότι κάποιος είχε πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα μέσω ηλεκτρονικών λογαριασμών χωρίς την άδειά του.

Όσον αφορά τους τρόπους προστασίας, η Kaspersky αναφέρει τις εξής συμβουλές:

  • Σκεφτείτε δύο φορές πριν δημοσιεύσετε οτιδήποτε σε κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Θα μπορούσαν να υπάρξουν ευρύτερες συνέπειες της δημοσιοποίησης των απόψεων ή των πληροφοριών σας; Θα μπορούσε το περιεχόμενο να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας ή σε βάρος σας τώρα ή στο μέλλον;
  • Μην μοιράζεστε κωδικούς πρόσβασης για τους online λογαριασμούς σας με συγγενείς ή φίλους. Μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα ή ένα σαν ένας βολικός τρόπος για την κοινή χρήση λογαριασμών με τους αγαπημένους σας, αλλά ενισχύει και την πιθανότητα να πέσουν στα χέρια απατεώνων. Κρατήστε τους για τον εαυτό σας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής σας σε περίπτωση που μια από αυτές τις προσωπικές σχέσεις λήξει άδοξα.
  • Πάρτε τη διαδικτυακή ιδιωτικότητά σας σοβαρά και μην μοιράζεστε ή επιτρέπετε την πρόσβαση στις πληροφορίες σας σε τρίτους εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο, για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα να πέσουν σε λάθος χέρια.
  • Μια συνδυαστική λύση προϊόντων ασφάλειας και πρακτικών βημάτων μπορεί να ελαχιστοποιήσει τις απειλές και να διατηρήσει τα στοιχεία σας ασφαλή online.

Πηγή: www.cnn.gr

ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
GET IN TOUCHSocial Media
Ακολούθησε μας στα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα.
ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣΕνδιαφέρεσαι για:
GET IN TOUCHSocial Media
Google Analytics
Call Now Button