Έφτασε η ώρα να «επενδύσουμε» στους Έλληνες του εξωτερικού - FOCUS-ON GROUP

12 Νοεμβρίου 2020

Λίγες ώρες μετά τις αμερικανικές εκλογές, «ταξιδεύουμε» μέχρι την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συναντάμε τον Μιχάλη Τζάννε, έναν άνθρωπο με μια σημαντική διαδρομή στον τεχνολογικό κλάδο που, χωρίς να έχει καμία πολιτική επιδίωξη, θέλει να αποτελέσει ένα παράδειγμα προς ενθάρρυνση. «Αν ακούγοντας κάποιος τη δική μου πορεία, αποφασίσει να κυνηγήσει κάτι που σκεφτόταν, αυτό θα είναι για εμένα κατόρθωμα» λέει χαρακτηριστικά.

Ο Μιχάλης Τζάννες γεννήθηκε στις ΗΠΑ και βρέθηκε το 1974 ως μαθητής στην Ελλάδα, στο Κάτω Καστρίτσι Αχαΐας, ακολουθώντας την οικογένεια και τον πατέρα του, που ανέλαβε θέση επισκέπτη καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Έφτασε στην χώρα μας χωρίς να ξέρει ελληνικά, ξεκίνησε στη Β’ γυμνασίου, έβγαλε στην Ελλάδα όλο το σχολείο, σπούδασε και γύρισε στις ΗΠΑ για μεταπτυχιακό και διδακτορικό.

Από εκεί, βρέθηκε στην Aware, στην οποία έμεινε για 22 ολόκληρα χρόνια. Αν και ξεκίνησε ως μηχανικός, στην πορεία ανέλαβε θέσεις ευθύνης, ως Chief Technical Officer, Chief Executive Officer και Executive Chairman. Είναι χαρακτηριστικό πως η συγκεκριμένη εταιρεία αναγνωρίζεται ως πρωτοπόρα της τεχνολογίας των επικοινωνιών και της πνευματικής ιδιοκτησίας γύρω από το DSL, τεχνολογία που παρέχει γρήγορη πρόσβαση σήμερα στο Internet για μισό δισεκατομμύριο κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ήταν επικεφαλής των διαδικασιών πώλησης πατεντών DSL, δικτύωσης και επεξεργασίας σήματος στις Intellectual Ventures, Intel, Techquity κ.α, για πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια.

Me 30 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογική βιομηχανία και παρουσία, από το 2012, στην ελληνική startup σκηνή, δηλώνει πολύ υπερήφανος για την Accusonus, ως Chairman και Co-Founder. Σήμερα, η Accusonus διαθέτει μια ομάδα 45 ατόμων, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στην Ελλάδα, ενώ σχεδιάζει άλλες 10 με 15 προσλήψεις μέσα στον επόμενο χρόνο, έχοντας λάβει επενδύσεις από τις Big Pi και Venture Friends. Όπως τονίζει, η Accusonus «παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, σε προϊόντα, αγορές και ομάδα». Άλλωστε, έχει υπογράψει συμφωνία με την Adobe και η τεχνολογία της χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες.

Και είναι σίγουρα η πορεία του με την Aware και την Accusonus, όπως τονίζει ο ίδιος, από τις «αιτίες» που οδήγησαν τη Διεθνή Ένωση ΑΡΓΩ – Δίκτυο Ελλήνων Βρυξελλών να του απονείμει το «βραβείο καινοτομίας», στα πρόσφατα Βραβεία ΑΡΓΩ. Ο συγκεκριμένος θεσμός βραβεύει Έλληνες που διαπρέπουν στο εξωτερικό και είναι σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Τζάννε, το ότι υπήρξε αυτή η εξέλιξη, την οποία χαρακτηρίζει ως μια «μεγάλη τιμή». «Είναι σημαντικό το ότι αποτελεί ελληνική αναγνώριση, καθώς το κύριο μέρος της καριέρας μου ήταν στις ΗΠΑ, οπότε ενισχύει τη σχέση μου με την Ελλάδα.»

Οι Έλληνες του εξωτερικού

Συζητώντας με τον κ. Τζάννε, μένουμε στο κεφάλαιο Έλληνες του εξωτερικού. Όπως μας αναφέρει, πολλοί Έλληνες που βρίσκονται εκτός συνόρων, πέρα από ένα μέρος για διακοπές ή οικογενειακές επαφές, δεν έχουν μεγάλη σχέση με την χώρα. Και παρά το ότι μπορεί κανείς να εντοπίσει Έλληνες σε οποιονδήποτε κλάδο και τομέα, από τις μεγαλύτερες εταιρείες μέχρι τα σημαντικότερα πανεπιστήμια, «αυτό δεν μεταφράζεται σε άμεσο όφελος για την Ελλάδα». Ο ίδιος συμμετέχει σε ένα δίκτυο Ελλήνων της Βοστώνης, όπου βρίσκεται, «που έχουν στόχο και ενδιαφέρον να βοηθήσουν», σημειώνοντας πως «η Ελλάδα πρέπει να “αξιοποιήσει” την παρουσία των Ελλήνων του εξωτερικού».

«Μπορούμε να συγκεντρωθούμε στο ότι υπάρχουν Έλληνες στο εξωτερικό, Έλληνες που έχουν καταφέρει σπουδαία πράγματα, και θα είχαν ενδιαφέρον να βοηθήσουν την χώρα», τονίζοντας πως «είναι σημαντικό να υπάρχουν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, όσον αφορά στο τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι Έλληνες του εξωτερικού. Και με κάνει χαρούμενο το ότι έχουμε δώσει δουλειές στην Ελλάδα [μέσω της Accusonus]». Είναι σημαντικό, επίσης, σύμφωνα με τον κ. Τζάννε, να βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι ώστε να προσελκυστεί ταλέντο στην χώρα μας, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια μπορεί να υπάρχουν. Ταλαντούχους, επιτυχημένους ανθρώπους.

Πώς όμως έρχεται η επιτυχία; «Αυτά στα οποία είμαστε επιτυχημένοι είναι εκείνα που μας δίνουν και μια ευχαρίστηση όταν τα κάνουμε. Δεν κάνεις κάτι μόνο και μόνο γιατί θα καταφέρεις κάτι, αλλά και γιατί σε ευχαριστεί. Και πολλά από αυτά σχετίζονται με τα άτομα. Να είσαι, δηλαδή, με άτομα και να σου αρέσει που είσαι μαζί τους». «Είναι σημαντικό στην καριέρα σου να βρίσκεις άτομα με τα οποία μπορείς να έχεις μια σχέση αξιοκρατίας. Και για αυτό κατάφερα αυτά που κατάφερα» υπογραμμίζει, αναφέροντας και το παράδειγμα της Aware, στην οποία βρήκε όλα τα χαρακτηριστικά της ομάδας και της αξιοκρατίας. «Που την βλέπεις συχνά στην Αμερική. Εάν είσαι ικανός, θα πας μπροστά».

Τα «κλειδιά» της επιτυχίας

Επιστρέφουμε όμως τη συζήτηση στις startups και τον ρωτάμε για το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Και μας αναφέρει ότι το να βρίσκεται σήμερα μια εταιρεία στην Ελλάδα, δεν αποτελεί μειονέκτημα, σε σύγκριση με το να είχε τη βάση της σε κάποια άλλη χώρα. «Παλιότερα υπήρχε η νοοτροπία ότι αν δεν φύγω δεν θα προκόψω, Δεν νομίζω ότι αυτό ισχύει πια» λέει ο κ. Τζάννες. Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια startup για να πετύχει; Ποια έχει ξεχωρίσει από τη δική του καριέρα και πορεία;

Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει το θέμα της επικοινωνίας. «Πρέπει αυτοί που την τρέχουν να επικοινωνούν καλά, με υπαλλήλους, με πελάτες, με συνεταίρους, με επενδυτές κτλ. Πρέπει να το κάνεις καλά και να θέλεις να το κάνεις καλά. Πρέπει να υπάρχει η επιθυμία να είσαι καλός στην επικοινωνία. Θέλει χρόνο, δουλειά, σκέψη». Πρέπει το μήνυμα να είναι καλό και συνεπές, όπως μας λέει, με τις εταιρείες που πηγαίνουν καλά να έχουν μια ηγεσία στην οποία εντοπίζεται αυτό το ταλέντο. «Είναι πολύ ενδεικτικό για το αν θα είναι επιτυχημένη» μια εταιρεία. «Οι εσωστρεφείς ιδιοφυΐες είναι μόνο για την τηλεόραση. Δεν είναι πραγματική ζωή».

Την ίδια στιγμή, «πρέπει να μπορείς να φτιάξεις μια ομάδα, και όχι μόνο μια τεχνική ομάδα. Ένας τεχνικός μπορεί να κάνει μια καλή ομάδα τεχνικών, αλλά δεν αρκεί αυτό, είναι το 10%. Χρειάζεται να έχεις καλούς πωλητές, marketing, διοίκηση. Και πρέπει να δίνεις προσοχή σε αυτό. Η ελληνική κοινωνία έχει μια τάση να θεωρεί πως αυτοί που είναι επιστήμονες έχουν μεγαλύτερη αξία από τους πωλητές. Κάτι που είναι λάθος». Παράλληλα, «πρέπει να βγεις στην αγορά όσο πιο γρήγορα μπορείς. Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το πάρεις feedback και να κάνεις τις αλλαγές που χρειάζονται. Γιατί η αγορά θα σου πει ποια είναι η αξία» αυτού που φτιάχνεις.

Η σημασία των πατεντών

Η κουβέντα μας φτάνει, όπως είναι αναμενόμενο, και στις πατέντες, στην πνευματική ιδιοκτησία. Σήμερα, ο κ. Τζάννες, μέσω της Tzannes Patent Management, παρέχει καθοδήγηση για στρατηγική ανάπτυξη, αξιολόγηση και δημιουργία εσόδων από υψηλής ποιότητας διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ενώ είναι και Senior External Advisor για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας της McKinsey. Όπως αναφέρει, είναι σημαντικό να καταλάβει μια εταιρεία «πότε να γράψει πατέντες, πότε να κυνηγάει εμπορικά μυστικά, πως θα προστατεύσει την πνευματική της ιδιοκτησία, πώς θα τις πουλήσει, πώς θα τις αδειοδοτεί».

Σε κάθε περίπτωση, «υπάρχουν πολύ επιτυχημένες καινοτόμες εταιρείες που δεν έχουν πατέντες. Και φυσικά, είναι πολλές εταιρείες που δεν είναι καλές και έχουν πολλές πατέντες». «Οι πατέντες δεν είναι πάντα σημαντικές, δεν είναι πάντα αυτός ο σκοπός. Βέβαια, αν κάποιος θέλει να αναπτύξει μια πατέντα, θα πρέπει να το κάνει καλά. Σε κάποιους τομείς, όπως η φαρμακευτική, είναι το παν. Και η αξία μιας εταιρείας είναι σχεδόν 1:1 με τη δύναμη των πατεντών». Στην τεχνολογία, όπως σημειώνει, είναι ένα σημαντικό μέρος της ανάπτυξης της αξίας της. «Αλλά σε άλλους τομείς, μπορεί να μην έχει καμία σημασία. Μπορεί να είναι πιο σημαντικό να τρέχεις πιο γρήγορα από τον ανταγωνιστή σου. Και η πατέντα να μην έχει μεγάλη ουσία».

Κλείνοντας, τον ρωτάμε αν θα επέστρεφε στην Ελλάδα. «Ναι, είναι η σύντομη απάντηση». Άλλωστε, θέλει να μπορέσει να έχει κάποια σχέση με «την καλυτέρευση της ελληνικής οικονομίας», σε τεχνολογική καινοτομία κτλ. «Ο δικός μου τρόπος είναι με μικρά συγκεκριμένα πράγματα. Δηλαδή, με το να βοηθήσω μια εταιρεία να κάνει κάτι, με το να κάνω επενδύσεις, με το να διασυνδέσω ανθρώπους για να πάνε μπροστά. Χωρίς να έχω πολιτικές επιδιώξεις. Με συγκεκριμένες περιστάσεις στις οποίες προσπαθώ να προσφέρω ότι μπορώ, προσπάθειες που θα φέρουν στην Ελλάδα περισσότερες δουλειές, επιτυχίες και παραδείγματα προς ενθάρρυνση».

 

Πηγή : www.epixeiro.gr

ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
GET IN TOUCHSocial Media
Ακολούθησε μας στα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα.
ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣΕνδιαφέρεσαι για:
GET IN TOUCHSocial Media
Google Analytics
Call Now Button