Τι αλλάζει στο Digital Marketing μετά τον Covid-19; - FOCUS-ON GROUP

11 Φεβρουαρίου 2021

Η πανδημία του κορωνοϊού εκτός από ανασφάλεια για την παγκόσμια υγεία έφερε ένα γερό πλήγμα στις περισσότερες επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση στην οικονομία.

Πολλές από τις επιχειρήσεις υπολειτουργούσαν ή ανέστειλαν εντελώς τη λειτουργία τους κατά τη διάρκεια του lockdown, αφού δε μπορούσαν να προσελκύσουν κόσμο σε φυσικά καταστήματα ή στους χώρους όπου δραστηριοποιούνταν. Η μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού προτίμησε να μη ρισκάρει και να παραμείνει στο σπίτι οδηγώντας τους οικονομικούς δείκτες σε ένα τρελό ράλι προς τα κάτω. Μια κούρσα που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει και δεν ήταν έτοιμος να διαχειριστεί.

Το περιβάλλον εξακολουθεί να μη γεννά ελπίδα και η ανησυχία λόγω της κρίσης του COVID-19 είναι έκδηλη. Αρκετοί άνθρωποι έχασαν τους οικείους τους και πολλοί απομονώθηκαν, είτε επιλέγοντας να εργάζονται από το σπίτι είτε να περιορίσουν την κοινωνική τους ζωή. Μέσα στο γενικότερο πλαίσιο αβεβαιότητας, το τελευταίο πράγμα που θα απασχολούσε ίσως κάποιον είναι το αν «τρέχει» η καμπάνια του στα Social Media και στη Google. Έχει νόημα άλλωστε να σε μάθει κανείς εν μέσω μιας πανδημίας;

Η επόμενη ημέρα ωστόσο βρήκε τους marketers αρκετά ψύχραιμους σε μια προσπάθεια να μετριάσουν τις απώλειες και να σχεδιάσουν τη σωστή digital στρατηγική για να προσελκύσουν εκ νέου τους καταναλωτές και να καταφέρουν να κερδίσουν το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη τους. Γνωρίζουν άλλωστε πολύ καλά πως κάθε κρίση είναι ταυτόχρονα και μια μοναδική ευκαιρία.

Ευκαιρία μετά από διαρκή αποκλεισμό από την καθημερινότητα, μετά από αβεβαιότητα λόγω οικονομικών; Σε μια εποχή όπου οι τζίροι είναι άπιαστο όνειρο και τα φυσικά καταστήματα πλήττονται στο έπακρο; Και όμως μπορεί να υπάρξει μια δυνατή ευκαιρία ακόμα και μέσα από αυτές τις αντίξοες συνθήκες.

Πολλές ήταν οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύτηκαν τη δεδομένη συγκυρία και επένδυσαν εν μέσω κρίσης σε διαφημίσεις τόσο σε Facebook και Instagram όσο και σε Google Ads και βγήκαν κερδισμένες. Μεγάλη μερίδα αυτών ήταν φυσικά τα brands που διέθεταν eshop. Προβάλλοντας τα προϊόντα τους στα Social Media και τη Google, κέρδισαν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και πέρασαν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και από επιχειρήσεις που προτίμησαν να παραμείνουν αδρανείς.

Το σκεπτικό πίσω από τις Online αγορές κατά τη διάρκεια του Lockdown ήταν πως όσο κάποιος παραμένει συνεχώς στο σπίτι, έχει πολύ ελεύθερο χρόνο και έτσι περνά αρκετές ώρες σκρολάροντας στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή του. Η άμεση ή έμμεση διαφήμιση είναι πολύ πιθανό να τον οδηγήσει σε αγορά.

Μια άλλη τακτική που αποδείχθηκε έξυπνη και αποδοτική ήταν η διατήρηση της επαφής ενός brand με το κοινό του. Πολλά καταστήματα και επιχειρήσεις δεν έκοψαν την επικοινωνία με τους ακόλουθούς τους αλλά συνέχισαν να μοιράζονται χρήσιμα tips και συμβουλές για την πανδημία αλλά και μυστικά ευεξίας και καταπολέμησης του ψυχολογικού στρες που επέφερε ο εγκλεισμός. Επιπλέον έδωσαν δώρα μέσα από διαγωνισμούς ανταμείβοντας με αυτόν τον τρόπο τους followers που παρέμειναν πιστοί και διατήρησαν την καθημερινή επαφή με το Brand. Άλλωστε ποιο κατάστημα ή χώρο θα επισκέπτονταν πρώτα μετά τη λήξη του lockdown αν όχι αυτό που τους κράτησε συντροφιά κατά τη διάρκεια της καραντίνας;

Στη γλώσσα του ψηφιακού μάρκετινγκ μιλάμε για remarketing. Για τις επαναλαμβανόμενες δηλαδή, χορηγούμενες προβολές, στα Social Media ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις ενός χρήστη.

Όπως ήταν αναμενόμενο η συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου παρουσίασε σημαντικές μεταβολές, όπως άλλωστε συμβαίνει σε αντίστοιχες περιόδους κρίσης. Οι καταναλωτές, για μεγαλύτερη ασφάλεια, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές και τις διαδικτυακές συναλλαγές. Προτίμησαν τα e-shop όχι μόνο για ρούχα και είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας αλλά και για αγαθά απαραίτητα στην καθημερινότητά τους. Ακόμα και το καλάθι του super-market ή του φαρμακείου έγινε ψηφιακό. Σε μια τέτοια συγκυρία οι επιχειρήσεις που δεν προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και δε διαφήμισαν τη δυνατότητα να προσφέρουν τα προϊόντα τους online έμειναν πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Συμπερασματικά λοιπόν θα λέγαμε πως οι επιχειρήσεις που επένδυσαν στην προβολή μέσω διαδικτύου κέρδισαν σημαντικά οφέλη, είτε άμεσα είτε μακροπρόθεσμα. Μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική, έχτισαν σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό τους, το οποίο επιστρέφοντας στους κανονικούς ρυθμούς συνέχισε να δείχνει την προτίμησή του.

 

Πηγή: emea.gr

ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
GET IN TOUCHSocial Media
Ακολούθησε μας στα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα.
ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣΕνδιαφέρεσαι για:
GET IN TOUCHSocial Media
Google Analytics
Call Now Button