Πώς θα αυξήσεις τις online πωλήσεις σου με το Pinterest - FOCUS-ON GROUP

12 Μαΐου 2021

Τα brands παγκοσμίως επιδιώκουν να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη μέσω του social media marketing. Καιρός είναι λοιπόν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν το Pinterest. Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από την πλατφόρμα δείχνει πώς οι χρήστες της -οι οποίοι υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 300 εκατομμύρια- χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Pinterest για να ανακαλύψουν brands αλλά  και να κάνουν αγορές.

Η μελέτη αναφέρει ότι το 98% των χρηστών του Pinterest δοκιμάζει νέα πράγματα που βρίσκει στην πλατφόρμα, ενώ το 83% των εβδομαδιαίων pinners αναφέρουν ότι πραγματοποιούν αγορές βάσει του περιεχομένου που βλέπουν από brands.

Pinterest: ένας χώρος ανακάλυψης

Το Pinterest είναι ένας χώρος ανακάλυψης όπου πολλά υποσχόμενα brands προσεγγίζουν ένα εμπνευσμένο κοινό και δημιουργούν νέες και σημαντικές συνδέσεις μέσω συναρπαστικού περιεχομένου. Αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της πλατφόρμας, οι δημιουργοί του Pinterest έχουν εισαγάγει αρκετές καινοτομίες για να διευκολύνουν τους χρήστες ώστε να ανακαλύψουν νέα προϊόντα αλλά και να κάνουν τις  αγορές τους. Είναι για το συμφέρον του brand σου – ειδικά των νέων επιχειρήσεων- να εξερευνήσεις τι μπορεί να κάνει το Pinterest για τις online πωλήσεις και την πελατειακή σου βάση.

4 τρόποι που το Pinterest μπορεί να αυξήσει τις online πωλήσεις σου

1. Βελτιστοποίησε τον λογαριασμό σου

Όπως όλες οι άλλες social media πλατφόρμες, έτσι και το Pinterest σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις έναν επαγγελματικό λογαριασμό. Ένας τέτοιος λογαριασμός Pinterest σου δίνει  πρόσβαση σε pins που έχουν διαφορετική μορφή από τα απλά. Αυτά ενισχύουν εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και analytics που σε βοηθούν να παρακολουθείς το engagement του κοινού σου. Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις πληρωμένες διαφημίσεις για να αυξήσεις την απόδοση των pin σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Στη συνέχεια μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα αναλυτικά στοιχεία για να μετρήσεις την επιτυχία των καμπανιών σου. Επομένως, εάν δεν διαθέτεις ήδη επαγγελματικό λογαριασμό, καλό θα ήταν να δημιουργήσεις έναν ή να μετατρέψεις τον υπάρχοντα λογαριασμό σου σε επαγγελματικό.
Μόλις το κάνεις αυτό, έχεις πολλά βήματα να ακολουθήσεις ακόμη για να τον βελτιστοποιήσεις και να προσεγγίσεις περισσότερους χρήστες.

Δημιούργησε ένα δελεαστικό URL
Ένας επαγγελματικός λογαριασμός Pinterest σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις τη δική σου διεύθυνση URL. Χρησιμοποίησε αυτή την ευκαιρία για να φτιάξεις ένα μοναδικό, ουσιαστικό και αξέχαστο URL για τη σελίδα σου. Προσπαθήσε να χρησιμοποιήσεις την επωνυμία σας μαζί με άλλες λέξεις-κλειδιά που καθορίζουν τον κλάδο σου. Θα μπορούσες να κατοχυρώσεις ένα domain name με ένα νέο extension, όπως .online ή .store για να επισημάνεις το brand σου και να ξεχωρίσεις.

Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά
Η αναζήτηση του Pinterest λειτουργεί όπως κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης. Για να βεβαιωθείς ότι το περιεχόμενό σου φτάνει τα κατάλληλα άτομα, πρέπει να χρησιμοποιήσεις σχετικές λέξεις-κλειδιά στην ενότητα “About”, στις περιγραφές των pins και στις επικεφαλίδες των boards (τα boards είναι μια συλλογή pins που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη κατηγορία, όπως για παράδειγμα η καλοκαιρινή μόδα, τα κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ, η διακόσμηση σπιτιού κ.λπ.).
Χρησιμοποίησε hashtags
Πρόσθεσε cool και μοναδικά hashtags στις περιγραφές των pin σου σας για να τα κάνεις πιο εύχρηστα. Χρησιμοποίησε τα hashtags για να καλύψεις λέξεις-κλειδιά που δεν μπορούσαν να περιληφθούν στις περιγραφές σου.

2. Δημοσίευσε εξαιρετικό οπτικό περιεχόμενο

Το κοινό προσελκύεται πιο εύκολα μέσα από οπτικό υλικό. Οι εικόνες που βάζεις θα τραβήξουν την προσοχή των χρηστών. Το Pinterest, όπως το Instagram, δημιουργήθηκε πρωταρχικά ως πλατφόρμα με επίκεντρο στο οπτικό υλικό.
Η αλήθεια είναι ότι οι εικόνες διαθέτουν τη δύναμη της έμπνευσης. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ψάχνεις να αγοράσεις μια καρέκλα. Η αυτόνομη εικόνα μιας καρέκλας μπορεί να φαίνεται βαρετή, αλλά τη στιγμή που τοποθετείται σε ένα όμορφο περιβάλλον δωματίου, φαίνεται αμέσως πολύ πιο ελκυστική.
Στο Pinterest, δεν μπορείς να αντικαταστάστήσεις με κάτι άλλο ένα εκπληκτικό, οπτικό περιεχόμενο. Μπορεί να έχεις χρησιμοποιήσει τις σωστές λέξεις-κλειδιά και τα hashtags και να έχεις διαθέσει ένα μικρό budget για την προώθηση των pin σου. Αλλά αν το περιεχόμενό σου δεν είναι γοητευτικό, έχεις πολύ μικρότερες πιθανότητες για επιτυχία.

Pinterest tips

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις άρτιο περιεχόμενο που θα πληροί τα υψηλά αισθητικά στάνταρ των χρηστών του Pinterest:

  • Ξεκίνα μια συνεργασία με κάποιον επαγγελματία φωτογράφο ή και στυλίστα που να σε βοηθήσουν να συνθέσετε και να τραβήξετε όμορφες φωτογραφίες.
  • Εάν δημιουργείς πιο σύνθετες εικόνες  χρησιμοποιώντας παράλληλα γραφικά και κείμενο, μπορείς να συνεργαστείς με έναν γραφίστα για να δημιουργήσεις αισθητικά ελκυστικά και επαγγελματικά pins.
  • Εάν δεν έχεις budget για την πρόσληψη επαγγελματιών υπάρχουν διάφορες εύχρηστες εφαρμογές, όπως το Canva και το Tailwind, που βοηθούν άτομα χωρίς γραφιστικές δεξιότητες να δημιουργούν posts για social media.

3. Προμόταρε τα pin σου παντού

Εάν οι εικόνες που έχεις δημιουργήσει για να προβάλεις τα προϊόντα σου είναι αξιόλογες, τότε δείξε τις στον κόσμο. Κοινοποίησε και προώθησε τα pin σου σε διαφορετικές πλατφόρμες, δηλαδή στον ιστότοπό σου και στο Facebook. Οι δύο ευκολότεροι τρόποι για να τα προμοτάρεις είναι να χρησιμοποιήσεις τις επιλογές “Pin It” και “Tab Pinterest”.

Pin It
Όταν σε ένα άτομο αρέσει αυτό που βλέπει, θέλει να το κοινοποιήσει στη σελίδα του. Με τη δυνατότητα “Pin It”, διευκολύνεις τους χρήστες να μοιραστούν εικόνες από τον ιστότοπό σου στους λογαριασμούς τους στο Pinterest. Αυτό μπορείς να το κάνεις προσθέτοντας απλώς μια καρτέλα Pin It στις εικόνες του προϊόντος σου. Όταν “καρφιτσώνουν” τις εικόνες σου στο board τους διάφοροι χρήστες, σημαίνει μεγαλύτερη προβολή των προϊόντων σου και υψηλότερο referral traffic* για τον ιστότοπό σου.

*η επισκεψιμότητα που προέρχεται από άλλες πηγές (εκτός των μηχανών αναζήτησης), όπως για παράδειγμα μία ιστοσελίδα που αναφέρει με link το brand σου ή τα social media

Tab Pinterest
Μπορείς να μοιράζεσαι ολόκληρο το Pinterest feed σου στον ιστότοπό σου αλλά και και στο Facebook, προσθέτοντας μια καρτέλα Pinterest. Έτσι, η Pinterest σελίδα σου γίνεται πιο ανιχνεύσιμη σε άλλες πλατφόρμες, προσφέροντάς σου περισσότερες, likes και shares στα προϊόντα σου.

4. Αξιοποίησε στο έπακρο τα pin του Pinterest Business

Ένας επαγγελματικός λογαριασμός στο Pinterest παρέχει πρόσβαση σε pins που σε βοηθούν να προσελκύσεις πελάτες σε διαφορετικά στάδια του αγοραστικού τους ταξιδιού. Αυτά τα 3 pins είναι από τα καλύτερα features ενός επιχειρηματικού Pinterest λογαριασμού.

Promoted pins
Tα promoted pins είναι παρόμοια με τις δημοσιεύσεις που βλέπεις στο Instagram και στο Facebook. Ανάλογα με τα χρήματα που βάζεις για την προώθηση ενός pin, θα εμφανίζεται στο κοινό που στοχεύεις για μια συγκεκριμένη διάρκεια. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Pinterest Analytics για να παρακολουθείς τα κλικ που προσελκύουν τα promoted pins.

Rich pins
Τα rich pins παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες στον χρήστη, σχετικά με κάποιο pin, χωρίς να χρειάζεται να απομακρυνθεί ο χρήστης από το pin. Αυτό το κάνουν καταγράφοντας μεταδεδομένα από τη σελίδα στην οποία συνδέονται. Μπορείς να δημιουργήσεις rich pins όχι μόνο για την προώθηση του προϊόντος σου, αλλά και του περιεχομένου σου και άλλων πληροφοριών. Εάν χρησιμοποιείς ένα προϊοντικό rich pin, θα εμφανίζονται στο pin πληροφορίες των προϊόντων, όπως η τιμή και η διαθεσιμότητα. Εάν χρησιμοποιήσεις ένα pin άρθρου, θα εμφανίζονται στο pin η επικεφαλίδα και η εισαγωγή του άρθρου σου. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ένα pin τοποθεσίας για να προσθέσεις τη διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας σου.

Buyable  pins
Τα buyable pins είναι μια εξαιρετική δυνατότητα για τα brands να εκμεταλλευτούν τους παρορμητικούς αγοραστές (impulse buyers). Ενσωματώνοντας στο pin ένα κουμπί “Αγοράστε”, ο χρήστης δεν χρειάζεται να επισκεφτεί το ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσει αγορά, καθώς όλα τα στοιχεία πληρωμής και παράδοσης μπορούν να περάσουν μέσα από το Pinterest. Τα buyable pins είναι ιδανικά για όσου ψάχνουν στο Pinterest για έμπνευση και τελικά βρίσκουν κάτι που τους αρέσει.

Shop the Look pins
Ένα άλλο εξαιρετικό χαρακτηριστικό του Pinterest για όσους ψάχνουν έμπνευση αλλά τελικά αγοράζουν, είναι τα Shop the Look pins. Αυτά τα pins είναι ιδανικά όταν έχεις φτιάξει όμορφες συνθέσεις για να προσελκύσεις πελάτες (για μόδα, διακόσμηση, τέχνες, χειροτεχνίες, τρόφιμα & ποτά). Τέτοια pins εμφανίζονται με λευκές κουκίδες πάνω στα προϊόντα όπου ο χρήστης μπορεί να κάνει κλικ για να δει και να αγοράσει παρόμοια προϊόντα.

Συμπέρασμα

Αυτό που ξεκίνησε ως πλατφόρμα για boards που προσφέρουν έμπνευση έχει πλέον αναδειχθεί ως ένα από τα πιο εξελιγμένα διαδικτυακά marketplaces. Η αλήθεια είναι ότι έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στο Pinterest τα brands που μπορούν να δείξουν όμορφες εικόνες. Mε τη σωστή προσέγγιση, οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να ενισχύσει την διαδικτυακή παρουσία και να βελτιώσει τις πωλήσεις του. Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά είδη pins (για βίντεο, άρθρα, κ.ά) ώστε να παρουσιάσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με μοναδικό τρόπο.

 

Πηγή: www.papaki.com

ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
GET IN TOUCHSocial Media
Ακολούθησε μας στα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα.
ΓΙΑ ΕΜΑΣFOCUS-ON GROUP
Φροντίζουμε η επιχείρηση σου να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά με εξελιγμένες λύσεις για την κατασκευή ιστοσελίδας, ανακατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος- eshop, google ads και social media marketing.
ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣΕνδιαφέρεσαι για:
GET IN TOUCHSocial Media
Google Analytics
Call Now Button